- Szczegóły
-
Opublikowano: środa, 18, kwiecień 2018 14:04
17 kwietnia kolejna grupa uczniów, tym razem z klasy 2d, wzięła udział w warsztatach językowych w Muzeum-Zamku w Łańcucie. Lekcja w całości prowadzona w języku angielskim poświęcona była interpretacji obrazu olejnego pt."Bogata kuchnia".
- Szczegóły
-
Opublikowano: środa, 11, kwiecień 2018 16:29
10 kwietnia grupa uczniów z klasy 3a wzięła udział w warsztatach językowych w Muzeum-Zamku w Łańcucie. Młodzież mogła podziwiać piękną kolekcję naczyń miedzianych z XIX wieku. Warsztaty prowadzone były w języku angielskim i miały na celu uatrakcyjnienie nauki języka obcego.
- Szczegóły
-
Opublikowano: piątek, 27, październik 2017 21:45
W ostatni czwartek 1a uczestniczyła w zajęciach w Muzeum-Zamku w Łańcucie. Tym razem wysłuchaliśmy ciekawej opowieści o trzech artystycznych epokach: baroku, rokoko i klasycyzmie. Oglądaliśmy zamkowe wnętrza i eksponaty nawiązujące do nich. Niektórzy z nas wykazali się niemałą wiedzą dotyczącą omawianego zagadnienia, jeszcze raz udowadniając, że w klasach matematycznych drzemie potencjał uzdolnień wszelakich :)
Czytaj więcej...
- Szczegóły
-
Opublikowano: piątek, 06, październik 2017 07:02
Czy wiecie, że pierwszy polski horror był kręcony w Łańcucie?
Gdy w łańcuckim Zamku w roku 1970 był nagrywany film „Lokis. Rękopis profesora Wittembacha” obecnych uczniów II LO jeszcze nie było na świecie. Ale za sprawą warsztatów organizowanych przez Dział Edukacji Muzeum-Zamku w Łańcucie mogliśmy poczuć atmosferę tamtego czasu oraz poznać historię, miejsca i ludzi. Mogliśmy też prześledzić, jak na przestrzeni dwóch tysięcy lat zmieniały się ludzkie strachy i sposób ich przedstawiania w literaturze i sztukach plastycznych. Ale najwięcej zabawy było przy pisaniu scenariusza, szczególnie, że będąc na drugim piętrze zamku w pokoju z przysłoniętymi oknami, którego ściany zostały pokryte tapetą z motywami roślinnymi, słyszeliśmy szum wiatru i odgłosy...
W warsztatach z cyklu "Łańcut w filmie" 3 października uczestniczyła klasa 2d.
Czytaj więcej...
- Szczegóły
-
Opublikowano: piątek, 17, marzec 2017 08:39
Lekcje jezyków obcych nie muszą odbywać sie w sali szkolnej, a lekcje muzealne nie muszą być nudne. Przekonali sie o tym uczniowie naszej szkoły. 14 marca 2017 r w Muzeum-Zamku w Łańcucie odbyła sie lekcja języka angielskiego pt. "In an old kitchen" . W warsztatach językowych wzięła udział grupa 14-osobowa z klasy 3f. Uczniowie mogli podziwiać naczynia i urządzenia kuchenne zgromadzone na 2 piętrze w zamku w Łańcucie i poznać ich odpowiedniki w języku angielskim. W kolejnych tygodniach odbędą się warsztaty językowe dla innych grup uczniów naszej szkoły.
- Szczegóły
-
Opublikowano: czwartek, 01, grudzień 2016 19:36
Burza mózgów, ambitne dyskusje, puszczone wodze fantazji i śmiałe interpretacje - tak humaniści z 3e i f zakończyli cykl zajęć muzealnych "Warsztat analizy tekstów kultury". A choć zmierzenie się z odczytaniem sensu dzieła z zamkowej ściany to nie lada wyzwanie, wiedza w połączeniu ze świeżym, niestandardowym spojrzeniem przyniosła wiele ciekawych i nietuzinkowych wniosków. Efekt? Pochwała otwartych umysłów i twórczego myślenia!
Czytaj więcej...
- Szczegóły
-
Opublikowano: piątek, 30, październik 2015 13:50
Zajęcia edukacyjne w Muzeum-Zamku w Łańcucie od lat cieszą się dużą popularnością wśród licealistów łańcuckiej „Dwójki”. Niedawno zgłębialiśmy tajniki architektury Zameczku Romantycznego. Ducha romantyzmu udało nam się dostrzec także w zamkowych wnętrzach, zwłaszcza w malarstwie. Oprócz nauki była też zabawa, bo wszyscy przyszli na zajęcia przebrani albo ucharakteryzowani. Młodość jednak ma swoje prawa!
Czytaj więcej...
- Szczegóły
-
Opublikowano: poniedziałek, 23, marzec 2015 13:33
Podczas ostatniej lekcji w Muzeum-Zamku w Łańcucie przenieśliśmy się w czasy Lubomirskich i Potockich.
W czasie spaceru po muzealnych wnętrzach można się było wiele dowiedzieć o zwyczajach panujących w szlacheckich i magnackich domostwach na przestrzeni XVII – XIX wieku. Usłyszeliśmy o ówczesnym zachowaniu przy stole, o posiłkach, jakie podawano, o tym, jak dbano o higienę, jak spędzano czas wolny itd. Spodobał nam się też sposób porozumiewania się młodych ludzi podczas balu, jak się okazuje młodzież była od zawsze pomysłowa, a zastosowanie wachlarza dużo rozleglejsze niż nam się wydawało.
Tekst: Marzena Hanus 1C